więcej

Wybory uzupełniające do Rady Miejskiej w Pieniężnie w okręgu wyborczym nr 13, zarządzone na dzień 9 lutego 2025 r.

  • INFORMACJE OGÓLNE

Postanowienie Nr 1012/2024 Komisarza Wyborczego w Elblągu I z dnia 18 listopada 2024 r. w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego Rady Miejskiej w Pieniężnie.

Zarządzenie nr 399 Wojewody Warmińsko-Mazurskiego z dnia 3 grudnia 2024 r. w sprawie wyborów uzupełniających do Rady Miejskiej w Pieniężnie.

Komunikat Komisarza Wyborczego w Elblągu I z dnia 3 grudnia 2024 r. w sprawie określenia właściwości terytorialnej i rzeczowej komisarzy wyborczych oraz ich siedzib, a także trybu pracy komisarzy wyborczych.

  • WYKAZ ZAREJESTROWANYCH KOMITETÓW WYBORCZYCH

W związku z zarządzonymi na dzień 9 lutego 2025 r. wyborami uzupełniającymi do Rady Miejskiej w Pieniężnie w okręgu wyborczym nr 13, zgodnie z art. 399 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy (Dz. U. z 2023 r. poz. 2408 oraz z 2024 r. poz. 721), prawo zgłaszania kandydatów na radnych przysługuje:

1) komitetowi wyborczemu partii politycznej,
2) koalicyjnemu komitetowi wyborczemu,
3) komitetowi wyborczemu organizacji,
4) komitetowi wyborczemu wyborców.

Zawiadomienia o utworzeniu komitetu wyborczego i zamiarze zgłaszania kandydatów na radnych, będą przyjmowane przez Komisarza Wyborczego w Elblągu I do dnia 16 grudnia 2024 r. w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Elblągu, ul. Wojska Polskiego 1 w godzinach pracy, tj. od 7:30 do 15:30.

  • KOMISJE WYBORCZE

Komisarz Wyborczy w Elblągu I informuje, że zgodnie z art. 178 § 1 oraz § 2 Kodeksu wyborczego, pełnomocnicy wyborczy komitetów wyborczych, których zawiadomienia o utworzeniu zostały przyjęte przez Komisarza Wyborczego w Elblągu I, mogą zgłaszać kandydatów do składu Miejskiej Komisji Wyborczej w Pieniężnie. Zgłoszenia należy składać w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Elblągu (adres j. w.), w terminie do dnia 27 grudnia 2024 r. do godz. 15:30.

Zgłoszenia kandydatów na członków obwodowej komisji wyborczej przyjmuje Urzędnik Wyborczy Gminy Pieniężno za pośrednictwem Urzędu Miejskiego w Pienieżnie, w godzinach pracy Urzędu, w terminie do dnia 10 stycznia 2025 r. Zgłoszeń dokonuje się jedynie w przypadku zarejestrowania przez Miejską Komisję Wyborczą w Pieniężnie więcej niż jednej listy kandydatów na radnego.

  • WYKAZ ZAREJESTROWANYCH KANDYDATÓW NA RADNYCH

 

  • GŁOSOWANIE KORESPONDENCYJNE

Wyborcy, którzy najpóźniej w dniu głosowania kończą 60 lat, niepełnosprawni o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności mogą głosować korespondencyjnie. Zamiar głosowania korespondencyjnego powinien zostać zgłoszony Komisarzowi Wyborczemu do dnia 27 stycznia 2025 r.

Wyborca niepełnosprawny o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności, a także wyborca, który w dniu głosowania będzie miał ukończone 60 lat, może głosować przez pełnomocnika. Wniosek o sporządzenie aktu pełnomocnictwa powinien zostać wniesiony do Burmistrza Pieniężna do dnia 31 stycznia 2025 r.

  • SPRAWOZDANIE FINANSOWE

Ponadto informuję, iż zgodnie z art. 142 § 1 Kodeksu wyborczego, pełnomocnik finansowy komitetu wyborczego ma obowiązek sporządzenia i przedłożenia Komisarzowi Wyborczemu w Elblągu I sprawozdania finansowego w terminie 3 miesięcy od dnia wyborów (tj. do dnia 9 maja 2025 r.).

Sprawozdanie należy złożyć w siedzibie Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Elblągu (adres j. w.). Do sprawozdania należy dołączyć oryginały dokumentów księgowych.
Obowiązek sprawozdawczy dotyczy wszystkich komitetów wyborczych, także tych, które nie pozyskiwały środków finansowych, nie zaciągały zobowiązań oraz nie dokonywały wydatków na prowadzenie kampanii wyborczej.

  • WZORY DOKUMENTÓW

Stosowne formularze zgłoszeń, wniosków i sprawozdań dostępne są na stronach internetowych: elblag.kbw.gov.pl oraz pkw.gov.pl.

Informacja o uprawnieniach wyborców niepełnosprawnych oraz wyborców, którzy najpóźniej w dniu głosowania ukończą 60 lat

Zgłoszenie zamiaru głosowania korespondencyjnego

Klauzula informacyjna RODO

O dotrzymaniu terminów, o których mowa w Komunikacie, decyduje data otrzymania dokumentu przez właściwy podmiot, nie zaś data stempla pocztowego.

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna merytorycznie: Renata Dziąbkowska

  • Data utworzenia

    18-11-2024 12:42

    Wprowadził:

    Piotr Kwaśniewski

  • zobacz cały rejestr

  • Data modyfikacji

    18-11-2024 12:43

    Wprowadził:

    Piotr Kwaśniewski

  • Data modyfikacji

    18-11-2024 12:44

    Wprowadził:

    Piotr Kwaśniewski

  • Data modyfikacji

    03-12-2024 14:20

    Wprowadził:

    Renata Dziąbkowska

  • Data modyfikacji

    03-12-2024 14:21

    Wprowadził:

    Renata Dziąbkowska

  • Data modyfikacji

    03-12-2024 14:27

    Wprowadził:

    Renata Dziąbkowska

  • Data modyfikacji

    03-12-2024 14:40

    Wprowadził:

    Renata Dziąbkowska

  • Data modyfikacji

    04-12-2024 10:58

    Wprowadził:

    Mariusz Fil